برگزاری کلاس های DBA و MBA به صورت حضوری و مجازی



حسینی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری کلاس های DBA و MBA در این دانشگاهT اظهار کرد: کلاس های DBA و MBA در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می شوند.

او افزود: این کلاس ها به صورت مجازی و حضوری برگزار می شوند. البته تعداد شرکت کنندگان در کلاس های حضوری بسیار کم بوده و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ضروری است.

حسینی تصریح کرد: کلاس های DBA و MBA، دوره های تخصصی کوتاه مدت هستند و تنها مدرک اعطا شده پس از این کلاس ها شامل دوره آموزش های آزاد و موفقیت در این دوره است.

او با بیان اینکه دوره DBA به مدیران می آموزد که چگونه مدیریت سازمان خود را از چارچوب سنتی رئیس و زیردست به سمت چارچوب رهبری هدایت کنند، تاکید کرد: مدیران با گذراندن دوره DBA می آموزند که چگونه سازمان خود را رهبری کنند و ابزار های مدیریتی و رهبری را یاد بگیرند تا بتوانند متناسب با شرایط و موقعیت سازمان از هر کدام از این ابزار ها استفاده کنند. دوره DBA به مدیران می آموزد چگونه منابع انسانی (که بی شک مهمترین منبع هر سازمان است) سازمان خود را مدیریت کنند تا حداکثر بهره وری و رضایت سازمانی را به دست آورند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اضافه کرد: مخاطبان دوره DBA متشکل از مدیران ارشد سازمان ها و صاحبان موفق کسب وکار هستند که علاوه بر بهره مندی از تجربه غنی اجرایی خود قصد دارند تا از علم روز مدیریت برای توسعه کسب و کار خود به بهترین نحو استفاده کنند.

او گفت: اساتید دوره DBA از برترین اساتید حوزه مدیریت انتخاب می شوند که علاوه بر تبحر در علم روز مدیریت می توانند راهکار های اجرایی برای استفاده کاربردی از علم مدیریت در سازمان ها را ارائه دهند. به دلیل مشغله کاری بالای مدیران حاضر در دوره های DBA و اساتید آن، عموما دوره های DBA به صورت پاره وقت برگزار می شوند تا مدیران حاضر در دوره بتوانند در کنار مدیریت سازمان خود به کسب مهارت مدیریتی هم اقدام کنند، در واقع دوره های DBA می توانند دارای گرایش تخصصی باشند، اما در بیشتر مواقع به صورت عمومی (بدون گرایش) ارائه می شوند.

حسینی درباره برگزاری کلاس های عملی در دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بخشی از کلاس های عملی دانشگاه به صورت مجازی برگزار می شوند و قصد داریم با ایجاد تمهیداتی دانشجویان مقطع دکتری و ارشد بتوانند با بهبود وضعیت کرونا در دانشگاه حاضر شوند.

بیشتر بخوانید

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در پایان یادآوری کرد: دانشجویان مقطع دکتری پس از دریافت خوابگاه برای فعالیت در کار های پژوهشی و تحقیقاتی می توانند در آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه تهران حاضر شوند.

انتهای پیام/
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «برگزاری کلاس های DBA و MBA به صورت حضوری و مجازی» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.