مدیریت تقاضای آب روستایی ضرورت یافت



ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با وجود فرسودگی شبکه، انشعاب غیرمجاز و هدررفت بالای آب، مدیریت تقاضای آب روستایی ضرورت دارد.

علیرضا جزءقاسمی ظهر امروز (۱۸ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقشه راه و برنامه های این شرکت در سال جاری و در ساختار جدید پس از یکپارچه سازی، اظهار کرد: سرعت بخشیدن به آب رسانی پایدار روستاها، ارتقای ارائه خدمات به مشترکان روستایی و استقرار ساختار جدید، اولویت شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در سال جاری خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، در تلاش هستیم با توسعه خدمات و ارتقای استانداردهای آب رسانی در روستاها، این مناطق را نیز به سطح قابل قبولی همچون شهرها برسانیم.

وی افزود: ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان زنجان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارد و به دنبال آن هستیم که در سال جاری این میزان جمعیت را افزایش دهیم.

جزءقاسمی با تاکید بر ضرورت مدیریت تقاضا در روستاها، تصریح کرد: با توجه به هدررفت بالای آب در بخش روستایی، به دلایل مختلفی همچون فرسودگی شبکه توزیع آب و وجود انشعابات غیرمجاز و فشار نامتعارف شبکه آب، می بایست اصلاح شبکه های فرسوده و استانداردسازی انشعابات و فشار شبکه در اولویت قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: در حوزه مصرف نیز با توجه به طرح های مصوب در وزارت نیرو و طرح های تشویقی در نظر گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، برای مشترکان خوش حساب و کم مصرف که کمتر از الگوی مصرف، آب استفاده کنند، ابزار تشویقی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «مدیریت تقاضای آب روستایی ضرورت یافت» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.