فرزندان، مادر قاتل را بخشیدند



ایسنا/زنجان رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: قاتل پس از ۹ سال تحمل حبس، پس از رسیدن فرزندان به سن قانونی، بخشیده شد.

بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری استان زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: سال ۱۳۹۰، در پی وقوع یک فقره قتل عمد در زنجان و تشکیل پرونده در دادسرا و انجام تحقیقات و صدور رأی مبنی بر قصاص قاتل و تایید دیوان عالی کشور در آستانه اجرای حکم با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان در ماه مبارک رمضان و جلب رضایت از اولیای دم، پرونده منجر به سازش شد.

وی افزود: محکوم به قصاص نفس خانمی بود که شوهرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود که با توجه به داشتن دو فرزند صغیر که قانونا حق تقاضای قصاص و رضایت را نداشتند، در زندان تحمل حبس می کرد که پسر مقتول در این مدت در قیمومیت خواهرزاده مرحوم بوده و دختر نیز تحت نظارت بهزیستی استان در حضانت خانواده ای در شهرستان زنجان زندگی می کند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: در پرونده فوق، قاتل پس از ۹ سال تحمل حبس و با رسیدن فرزندان مقتول به سن قانونی و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان و با پیگیری های مجدانه رئیس شوراهای حل اختلاف استان، مسئولان امر به ویژه معاونت فرهنگی دادگستری، خیران و معتمدان به مصداق آیه شریفه (إنما المؤمنون إخوة فأصلحوا بین أخویکم) منجر به صلح و سازش شد.

انتهای پیام
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «فرزندان، مادر قاتل را بخشیدند» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.