۹۵۰ هزار مترمعکب آب باران در قشم ذخیره شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، اکبر محمودی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فعالیت اخیر سامانه بارشی در جزیره قشم ۹۵۰ هزار مترمکعب در سازه های آبخیزداری قشم ذخیره شد.
وی بیان کرد: آب ذخیره شده علاوه بر مهار سیلاب های برای مصارف خانگی، کشاورزی و دامپروری نیز کاربرد دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم افزود: سازه شهر طبل با گنجایش ۴۰۰ هزار مترمکعب و آبگیری ۱۵۰ هزار مترمکعب بیشترین میزان ذخیره آب را دارد.
محمودی زاده ادامه داد: پس از آن سازه های رمچاه، گربدان، صلخ، سهیلی و چاهوشرقی به ترتیب با ظرفیت ۳۰۰، ۶۰۰، ۶۰۰، ۴۰۰ و ۸۰۰ هزار مترمکعب هرکدام به میزان ۱۰۰ هزار مترمکعب استحصال آب داشته اند.
وی اضافه کرد: سازه های روستاهای رمکان، درکو و باسعیدو نیز هرکدام ۸۰ هزار مترمکعب و سازه روستای گورزین ۶۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است.
انتهای پیام/ح
وی بیان کرد: آب ذخیره شده علاوه بر مهار سیلاب های برای مصارف خانگی، کشاورزی و دامپروری نیز کاربرد دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم افزود: سازه شهر طبل با گنجایش ۴۰۰ هزار مترمکعب و آبگیری ۱۵۰ هزار مترمکعب بیشترین میزان ذخیره آب را دارد.
محمودی زاده ادامه داد: پس از آن سازه های رمچاه، گربدان، صلخ، سهیلی و چاهوشرقی به ترتیب با ظرفیت ۳۰۰، ۶۰۰، ۶۰۰، ۴۰۰ و ۸۰۰ هزار مترمکعب هرکدام به میزان ۱۰۰ هزار مترمکعب استحصال آب داشته اند.
وی اضافه کرد: سازه های روستاهای رمکان، درکو و باسعیدو نیز هرکدام ۸۰ هزار مترمکعب و سازه روستای گورزین ۶۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است.
انتهای پیام/ح
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «۹۵۰ هزار مترمعکب آب باران در قشم ذخیره شد» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.