۲۷ آزمایشگاه آب و فاضلاب طی ۴۰ سال گذشته در کردستان تاسیس شده است



به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، محمدحسین محمدی اظهارداشت: در دوران انقلاب اسلامی، ۱۵ واحد آزمایشگاه آب، هشت واحد آزمایشگاه فاضلاب و چهار واحد آزمایشگاه آب و فاضلاب در کردستان ایجاد شده است.

وی افزود: وجود آزمایشگاه در تصفیه خانه های آب برای پایش و سنجش سلامت و کیفیت آب شرب یک نیاز ضروری است و آب خامی که از سد به تصفیه خانه منتقل می شود باید توسط آزمایشگاه های به روز و مجهز پایش شود که این امر در استان کردستان انجام می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان ادامه داد: در زمان تأسیس شرکت آبفا در سال ۱۳۷۱ تنها یک آزمایشگاه آب در استان وجود داشت که امروز و پس از گذشت ۲۶ سال، این تعداد به ۱۵ واحد رسیده است.

محمدی در ادامه سخنان خود یادآور شد: همچنین در سال ۷۱ هیچ آزمایشگاه فاضلابی در سطح استان وجود نداشت که این تعداد هم اکنون به هشت واحد رسیده است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: علاوه بر این آزمایشگاه ها، دستگاه های نظارتی مانند علوم پزشکی و بهداشت مرتبا آب شهرها را نمونه گیری و پایش می کنند تا خروجی آب به شبکه توزیع، آبی کاملا مطلوب و باکیفیت باشد.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «۲۷ آزمایشگاه آب و فاضلاب طی ۴۰ سال گذشته در کردستان تاسیس شده است» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.