بهره مندی بیش از ۱۵ مرکز علمی و دانشگاهی از تجهیزات علوم شناختی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، دکتر محمد حسین مقامی کارشناس حوزه پژوهش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: حمایت از ایجاد زیرساخت های مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری های شناختی، ایجاد یک شبکه موفق برای اشتراک گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه علوم و فناوری های شناختی از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی است.

به گفته وی با حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، مراکز علمی، دانشگاهی و درمانی به دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته از جمله سیستم های ثبت فعالیت های الکتریکی مغز، سیستم رهگیر چشمی، دستگاه طیف نگاری کارکردی نزدیک فروسرخ و سیستم تحریک الکتریکی فراجمجمه ای مجهز خواهند شد.

مقامی یادآور شد: در سال گذشته با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی بیش از سی آزمایشگاه در مراکز علمی و آموزشی تخصصی به تجهیزات و سیستم های پیشرفته ساخت ایران تجهیز شدند و قرار است ۱۵ مرکز دیگر از این تجهیزات بهره ببرند.

کارشناس حوزه پژوهش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی تصریح کرد: این ستاد تلاش میکند با اجرای سیاست تشویق و ترغیب محققان و حمایت از شرکت های دانش بنیان گامی اساسی در زمینه دستیابی به خودکفایی و بومی سازی تجهیزات درحوزه علوم شناختی بردارد.

گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «بهره مندی بیش از ۱۵ مرکز علمی و دانشگاهی از تجهیزات علوم شناختی» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.