۱۰۰ دستگاه دیالیز در بیمارستان های همدان فعال شد



به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، رشید حیدری مقدم در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: ۷ درصد از تخت های آی سی یو فعال شده بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور معادل ۲۵ تخت متعلق به استان همدان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: سه دستگاه سی تی اسکن به تعداد دستگاه های موجود در استان همدان در دو ماه گذشته اضافه شده و به بیمارستان های سینا، شهید بهشتی و بیمارستان بعثت همدان اختصاص یافته است.

حیدری مقدم درباره محل تأمین اعتبار خرید این دستگاه ها بیان کرد: برای خرید برخی از دستگاه ها ۸۰ درصد اعتبار از منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۲۰ درصد از محل درآمد دانشگاه علوم پزشکی همدان و هزینه خرید برخی از تجهیزات نیز ۵۰ درصد همدان و نیمی دیگر توسط وزارتخانه تأمین شده است.

وی ادامه داد: به تازگی چهار دستگاه «بای پپ» دستگاه تنفسی فوق العاده خوب و چهار دستگاه نبولایزر توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان خریداری شده است.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «۱۰۰ دستگاه دیالیز در بیمارستان های همدان فعال شد» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.