برخورد جدی با مکمل های تقلبی ورزشی؛ ورزشکاران فارس مکمل ها را زیر نظر پزشک استفاده کنند



کاوه باشتی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به تشکیل کمیته برخورد با استفاده از داروها و مکمل ها به صورت غیرمنطقی در هیئت پزشکی ورزشی استان فارس اظهار داشت: یکی از مواردی که در میان ورزشکاران شایع است، استفاده از مکمل های ورزشی است که گاهی به شکل غیرمنطقی انجام می شود و سلامت فرد را به خطر می اندازد.

وی با بیان اینکه هیئت پزشکی استان فارس با این پدیده در میان ورزشکاران برخورد می کند، گفت: علاوه بر این یکی از اقدامات جدید این هیئت برخورد با مکمل های تقلبی ورزشی است که باید اطلاع رسانی مناسب برای ارتقاء آگاهی ها انجام شود.

باشتی خطاب به ورزشکاران اعلام کرد: مکمل های ورزشی را باید با دستور پزشک و از داروخانه تهیه کنند و در غیر این صورت نخست به خودشان ضرر می رسد و پس از آن آسیب هایی را در حوزه ورزش به دنبال دارد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس درباره بیمه ورزشکاران نیز گفت: در ۶ ماه امسال ۱۵۰ هزار بیمه شده در استان وجود داشته و تلاش می کنیم که با کاهش روند اداری این امر برای همه ورزشکاران محقق شود.

وی به رشد ۲۲ درصدی کمیته خدمات درمانی و ارائه سرویس های پزشکی ورزشی به ۱۵۰ هزار نفر در تاریخ هیئت های پزشکی فارس اشاره و تصریح کرد: استان فارس پزشکان متخصصی در حوزه پزشکی ورزشی دارد و می تواند به قطب درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی در جنوب کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/ ش
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «برخورد جدی با مکمل های تقلبی ورزشی؛ ورزشکاران فارس مکمل ها را زیر نظر پزشک استفاده کنند» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.