قلع و قمع ۳۰۰ درخت در گچساران



رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: بالغ بر ۳۰۰ اصله درخت مثمرثمر در ۴۰ هزار متر مربع از روستاهای این شهرستان به صورت قانونی قلع و قمع شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فرجام جلیلی در جمع خبرنگاران افزود: برخورد با متصرفان عرصه های ملی به صورت قانون از سوی منابع طبیعی انجام می شود.

وی بیان کرد: بالغ بر ۳۰۰ اصله درخت مثمرثمر در ۴۰ هزار متر مربع از روستاهای «سر بیشه» و «بید زرد» گچساران به صورت قانونی با تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع قلع و قمع شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: درختان قلع و قمع شده لیموترش و انگور بوده است. این اقدام در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی در شهرستان گچساران انجام شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲۲پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون ۳۷هکتار زمین تصرفی در شهرستان گچساران رفع تصرف شد.

جلیلی اضافه کرد: ۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه های ملی تشکیل می دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است. ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

انتهای پیام
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «قلع و قمع ۳۰۰ درخت در گچساران» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.