فرود یک هواپیما در تل آویو برای انتقال سامانه «گنبد آهنین» به آمریکا



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع صهیونیستی خبر دادند که بزرگترین هواپیمای باری جهان «آنتونوف آن-۲۲۵»، روز دوشنبه، برای انتقال سامانه گنبد آهنین به آمریکا در فرودگاه «بن گوریون» در تل آویو فرود آمده است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «the times of israel»، این هواپیما با خود کامیون های ارتش آمریکا را حمل می کرده و قرار است قطعاتی از سامانه گنبد آهنین در این کامیون ها بارگیری شود.

در ادامه این گزارش اشاره شده است این قطعات بعدها به آمریکا انتقال داده خواهد شد تا مورد استفاده ارتش آمریکا قرار گیرد.

پیشتر، واشنگتن قصد داشت این سامانه را از رژیم صهیونیستی خریداری کند؛ اما به علت احتمال هک سایبری گنبد آهنین از خرید آن منصرف شده بود.

سامانه گنبد آهنی یکی از سامانه های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی است که شرکت صنایع دفاعی «رافائل» آن را در سال ۲۰۰۵ طراحی و تولید کرد و در سال ۲۰۱۱ در ارتش این رژیم به کار گرفته شد. گفته می شود گنبد آهنین این قابلیت را دارد که علاوه بر موشک و اشیاء پرنده، راکت ها و گلوله های خمپاره و توپ را در فاصله چهار تا ۷۰ کیلومتر هدف قرار دهد. با این حال، نبردهای رژیم صهیونیستی با مقاومت نشان داد که سامانه موشکی مزبور در برابر امواج موشکی کاملا ضعیف و خلل پذیر است.

انتهای پیام/م
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «فرود یک هواپیما در تل آویو برای انتقال سامانه «گنبد آهنین» به آمریکا» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.