زمان طلایی واکسیناسیون را از دست ندهیم / دغدغه ایمونولوژیست ها



به گزارش خبرگزاری مهر، محمد وجگانی با اشاره به اینکه انجمن ایمونولوژی باید با حساسیت بیشتر در رابطه با بیماری کووید ۱۹ ورود می نمود، اظهار کرد: این انجمن تلاش نمود تا ورود علمی به مباحث کووید ۱۹ داشته باشد زیرا بخشی از جنبه های ایمونولوژیک این بیماری و ویروس بسیار مهم است.

وی افزود: در طول این مدت یک اطلاع رسانی عمومی برای جامعه علمی و پزشکی و عموم مردم داشتیم و همکارانمان نیز در برگزاری وبینارها در زمینه کووید ۱۹ فعال بودند.

وجگانی با بیان اینکه عرصه پزشکی و سلامت تاکید بر مباحث پیشگیری و واکسیناسیون در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ دارد، تصریح کرد: تهیه واکسن با استراتژی های مختلف در دستور کار دولت ها و شرکت های مختلف دنیا قرار گرفته است و بحث ما نیز تهیه واکسن و واکسیناسیون در کشور بوده که به عنوان دغدغه اصلی ایمونولوژیست ها مطرح است.

رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران با اشاره به اینکه اگر واکسیناسیون انجام شود، می تواند امیدی در کنار سایر روش های پیشگیری از جمله ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی در کنترل و مهار بیماری کووید ۱۹ باشد، خاطرنشان کرد: نباید فرصت را از دست داد و خیلی از مواقع به بهترین نحو برنامه ریزی می کنیم اما در عمل با مشکل مواجه می شویم.

وجگانی یادآور شد: اگر از نظر برنامه ریزی تأخیر داشته باشیم در اجرا با مشکل مواجه خواهیم بود، زمان طلایی است و نباید آن را از دست بدهیم.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «زمان طلایی واکسیناسیون را از دست ندهیم#@! دغدغه ایمونولوژیست ها» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.