بازگشت واحد ۶ نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق کشور



ایسنا/خوزستان مدیرعامل نیروگاه رامین از بازگشت مجدد واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق کشور پس از تعمیرات اساسی خبر داد.

خلیل محمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین اهواز به منظور تعمیرات اساسی، رفع محدودیت های تولیدی و بالا بردن سطح آمادگی تولید برق خارج از مدار تولید قرار داشت و پس از انجام یک پروژه سنگین توسط متخصصان نیروگاه، این واحد با راه اندازی مجدد به شبکه سراسری برق کشور وصل شد.

وی افزود: هم اکنون هر ۶ واحد تولید برق نیروگاه رامین اهواز در مدار تولید قرار دارند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش سطح تولید نیروگاه های برق آبی، هم اکنون حدود ۹۵ درصد برق کشور از طریق نیروگاه های حرارتی تولید می شود و با توجه به تابستان طاقت فرسای خوزستان و مصرف بالای انرژی برق به دلیل نیاز مبرم مردم به استفاده از تجهیزات برودتی و استقرار صنایع بزرگ در استان خوزستان، عملکرد نیروگاه رامین بیش از هر زمانی دیگر بر روند تامین آسایش مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور تاثیر دارد.

مدیرعامل نیروگاه رامین با اشاره به چالش های اقتصادی، تحریم و مشکلات متعدد در تامین قطعات از بازارهای داخلی و خارجی گفت: فعالیت کارگاه های جانبی مستقر در نیروگاه رامین به منظور ساخت، تعمیر و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی از جمله اقدامات اثرگذار و اساسی در اجرای این پروژه است.

محمدی افزود: روند افزایش بی سابقه دمای هوا و افزایش میزان تقاضای انرژی برق، صنعت برق کشور را دچار چالش های متعددی کرده و ما با تکیه بر تعهد و تلاش نیروهای این مجموعه، همه تلاش خود را جهت تامین این انرژی حیاتی انجام می دهیم.

انتهای پیام
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «بازگشت واحد ۶ نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق کشور» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.