کارآفرینان و صادرکنندگان در شرایط تحریم به دولت حمایت کنند



به گزارش خبرنگارمهر، محمد رضا مودودی چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی اظهار کرد: در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب دولتها همواره از کارآفرینان حمایت کرده اند و به همین خاطر در ۲۰ سال گذشته کشور ما دو هزار درصد رشد صادراتی را تجربه کرده است و در شرایط تحریم نیز کارآفرینان و صادرکنندگان باید از دولت حمایت کنند.

وی افزود:تحریم ها ۲ هدف افزایش مصارف ارزی و کاهش درآمدهای ارزی کشور را دنبال می کند اما ایران در همسایگی ۱۵ کشور قرار دارد که سالانه هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار واردات و بیش از این میزان صادرات دارند و کنترل هزاران کیلومتر مرز زمینی و دریایی ایران توسط آمریکائی ها ممکن نیست.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد:صادرکنندگان باید سعی کنند با صادرات، چرخه تولید تکمیل شود و ارز صادراتی از طریق تامین مواد اولیه و تجهیزات به کشور بازگردد.ارزهای صادراتی به چرخه تولید کمک می کند وخطرناکترین بخش تحریم ایجاد خطر برای اشتغال کشور است

وی گفت:یکی از مشکلات صادرات ما این است که باید به خاطر حفظ امنیت غذایی مردم کالاهایی با ارز ۴۲۰۰ تومان هم وارد کنیم، و اما این امر نباید مبنایی شود که همین کالا هم صادر شود.

وی اظهار داشت: صادرکنندگان باید از نگاه دولت به صادرات نگاه کنند و مشکلات زیر ساختی عمیق در کشور وجود دارد به عنوان مثال اقلام صادراتی کشور بسیار محدود است و وظیفه ذاتی سازمان توسعه تجارت ایران توانمند کردن و بین المللی نمودن شرکتهای داخلی کشور است.

مودودی تصریح کرد:به فضل الهی در جنگ اقتصادی با ایران همان بلایی سر آمریکا در خواهد آمد که در جنگ نظامی با ویتنام با آن مواجه شد.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «کارآفرینان و صادرکنندگان در شرایط تحریم به دولت حمایت کنند» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.