لزوم رفع ابهام در مکانیسم شناخت ذینفع تراکنش در برجام برای انتفاع ایران از رفع تحریم ها
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجید شاکری کارشناس اقتصادی با بیان اینکه، مسائلی که آقای عراقچی از وین مطرح می کنند، ارتباطی به «حرف قطعی» ندارد، نوشت: حال که در عمل، بیشتر سیاستگذار تابع مجری است، لااقل برای ایجاد حدی از زیر ساخت سیاستگذاری، یک خط قرمز مشخص درباره تعداد افرادی که با هر تگی در SDN می مانند و یک فهرست مشخص از افراد حقیقی و حقوقی ای که قطعا نباید در SDN بمانند مشخص فرمایید.
وی خطاب به سید عباس عراقچی گفت، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین اگرحاصل زحمات میهن دوستانه شما باقیماندن مثلا ۵۰۰ نفر در SDN باشد و مکانیسم شناخت ذینفع تراکنش در پینوشت ١٦ پیوست دوم برجام در شیوه نامه فینسن( بدون هیچ نوع نیاز به تغییر متن برجام یا ورود به متن) رفع ابهام نشود، رفع تحریمها منجر به انتفاع اقتصادی نمی شود.
همچنین خطاب به کاظم غریب آبادی ادامه داد، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اگر یک قاعده برای بند ٣٦ و ٣٧ تعیین نشود( خارج برجام و بعنوان ایین نامه کمیسیون مشترک) در صورت خلف وعده آمریکا، ایران همیشه از ترس استفاده طرفهای اروپایی از مکانیسم ماشه در استفاده از اختیار کاهش تعهدات ذیل این دو بند ترسان و مردد و تاخیر دار خواهد بود.
در نهایت خطاب به علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد، حداقل پیشنهاد دبیرخانه به شورا برای نظارت بر عملکرد وزارت خارجه تعیین یک حداکثر تعداد مجاز افراد ایرانی در SDN( با هر تگی) و یک فهرست افراد حقیقی و حقوقی که حتما نباید در SDN بمانند( با هر تگی) است.
انتهای پیام/
وی خطاب به سید عباس عراقچی گفت، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین اگرحاصل زحمات میهن دوستانه شما باقیماندن مثلا ۵۰۰ نفر در SDN باشد و مکانیسم شناخت ذینفع تراکنش در پینوشت ١٦ پیوست دوم برجام در شیوه نامه فینسن( بدون هیچ نوع نیاز به تغییر متن برجام یا ورود به متن) رفع ابهام نشود، رفع تحریمها منجر به انتفاع اقتصادی نمی شود.
همچنین خطاب به کاظم غریب آبادی ادامه داد، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اگر یک قاعده برای بند ٣٦ و ٣٧ تعیین نشود( خارج برجام و بعنوان ایین نامه کمیسیون مشترک) در صورت خلف وعده آمریکا، ایران همیشه از ترس استفاده طرفهای اروپایی از مکانیسم ماشه در استفاده از اختیار کاهش تعهدات ذیل این دو بند ترسان و مردد و تاخیر دار خواهد بود.
در نهایت خطاب به علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد، حداقل پیشنهاد دبیرخانه به شورا برای نظارت بر عملکرد وزارت خارجه تعیین یک حداکثر تعداد مجاز افراد ایرانی در SDN( با هر تگی) و یک فهرست افراد حقیقی و حقوقی که حتما نباید در SDN بمانند( با هر تگی) است.
انتهای پیام/
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «لزوم رفع ابهام در مکانیسم شناخت ذینفع تراکنش در برجام برای انتفاع ایران از رفع تحریم ها» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.