انحصار خرید ذغال سنگ کرمان مشکلات زیادی برای این شرکت به وجود آورده است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی مسائل و مشکلات ذغالسنگ در استان کرمان که با حضور فدائی استاندار کرمان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: بیش از سه هزار نفر در مجموعه ذغالسنگ کرمان مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه شرکت ذغالسنگ کرمان مصداق کامل یک مدیریت دولتی است عنوان کرد: با توجه به سرانه اشتغال در کشور بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا اینگونه اشتغالی ایجاد شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با اشاره به اینکه انحصار خرید محصول ذغالسنگ مشکلات زیادی را برای این شرکت به وجود آورده است بیان کرد: ذغالسنگ نقش مهمی در تامین مواد خام فولاد دارد و باید این ظرفیت در خدمت اقتصاد استان قرار گیرد.
وی با عنوان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران ذغالسنگ کرمان با موضوع مشاغل سخت روبه رو هستند که بار مالی سنگینی بر شرکت های خصوصی ذغالسنگ دارد گفت: به همین دلیل بحث بازنشستگی پیش از موعود پیشنهاد می شود.
طبیب زاده بیان کرد: پیشنهاد می شود در مشاغلی مانند معادن که ذاتا سخت و زیان آور محسوب می شوند چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور کارگران هر ماه به همراه حقوق ماهانه از معدنکار اخذ شده و در سوابق کارگر درج شود.
وی ادامه داد: با این اتفاق هم سازمان تامین اجتماعی دچار بحران مالی نمی شود و هم معدنکار ذغالسنگ این هزینه را در قیمت تمام شده هر ماه لحاظ کرده و برنامه ریزی مالی و اقتصادی خواهد داشت.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با اشاره به اینکه با این وضعیت کارگران ذغالسنگ راندمان کاری ندارند تصریح کرد: باید نیروهای تازه نفس وارد معادن استان شود.
انتهای پیام/ ز
وی با بیان اینکه شرکت ذغالسنگ کرمان مصداق کامل یک مدیریت دولتی است عنوان کرد: با توجه به سرانه اشتغال در کشور بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا اینگونه اشتغالی ایجاد شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با اشاره به اینکه انحصار خرید محصول ذغالسنگ مشکلات زیادی را برای این شرکت به وجود آورده است بیان کرد: ذغالسنگ نقش مهمی در تامین مواد خام فولاد دارد و باید این ظرفیت در خدمت اقتصاد استان قرار گیرد.
وی با عنوان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران ذغالسنگ کرمان با موضوع مشاغل سخت روبه رو هستند که بار مالی سنگینی بر شرکت های خصوصی ذغالسنگ دارد گفت: به همین دلیل بحث بازنشستگی پیش از موعود پیشنهاد می شود.
طبیب زاده بیان کرد: پیشنهاد می شود در مشاغلی مانند معادن که ذاتا سخت و زیان آور محسوب می شوند چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور کارگران هر ماه به همراه حقوق ماهانه از معدنکار اخذ شده و در سوابق کارگر درج شود.
وی ادامه داد: با این اتفاق هم سازمان تامین اجتماعی دچار بحران مالی نمی شود و هم معدنکار ذغالسنگ این هزینه را در قیمت تمام شده هر ماه لحاظ کرده و برنامه ریزی مالی و اقتصادی خواهد داشت.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با اشاره به اینکه با این وضعیت کارگران ذغالسنگ راندمان کاری ندارند تصریح کرد: باید نیروهای تازه نفس وارد معادن استان شود.
انتهای پیام/ ز
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «انحصار خرید ذغال سنگ کرمان مشکلات زیادی برای این شرکت به وجود آورده است» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.