۶۰ میلیارد تومان برای آبرسانی و اصلاح شبکه آب روستایی به استان قزوین اختصاص یافت



فاطمه محمدبیگی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قزوینبا اشاره به نشست نمایندگان استان و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: در این نشست مقرر شد برای آب رسانی به شهر قزوین ۳۰ میلیارد تومان و برای اصلاح سامانه های فرسوده آب شرب و فاضلاب روستایی استان قزوین هم ۳۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کند.

وی اضافه کرد: تاکنون استان قزوین در استفاده از آب های سطحی توفیق چندانی نداشته؛ از این رو در این جلسه استفاده از آب رودخانه های شاهرود و الموت رود به عنوان مطالبه جدی نمایندگان استان و مسئولان استان قزوین مطرح شد.

محمدبیگی ادامه داد: همچنین نمایندگان استان قزوین به فرسوده بودن مخازن و شبکه آب روستایی اشاره و نیاز به بازسازی و اصلاح سامانه آب رسانی روستایی را مطالبه کردند که مقرر شد این موضوع در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار بگیرد. با وجود فرسوده بودن شبکه آب روستایی متاسفانه ردیف اصلاح و بازنگری شبکه آب و فاضلاب روستایی استان قزوین در بودجه سنواتی دیده نشده است لذا نمایندگان استان تاکید کردند این موضوع را در بودجه ۱۴۰۰ استان پیگیری خواهند کرد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه به پیگیری نمایندگان مجلس برای اختصاص اعتبارات قول داده شده در سفر معاون رئیس جمهور (محمدباقر نوبخت) اشاره کرد و گفت: در این نشست پیگیر تخصیص ۷۰ میلیارد تومان برای توسعه آب و فاضلاب استان قزوین شدیم که مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت منتظر نامه تخصیص این اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستند.

محمدبیگی با اشاره به مشکلات کم آبی در روستاهای ناحیه الموت افزود: موضوع مشکلات آب روستای «فشک» در منطقه الموت و مشکلات پیش آمده در این مورد را به دقت پیگیری می کنیم و در این مورد قول هایی از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گرفتیم.

انتهای پیام/ ز
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «۶۰ میلیارد تومان برای آبرسانی و اصلاح شبکه آب روستایی به استان قزوین اختصاص یافت» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.