کرونا موجب کاهش نرخ زاد و ولد در اروپا و آمریکا شده است



به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، بر اساس مطالعه محققان دانشگاه کورنل آمریکا در قالب «ارزیابی اولیه رابطه بین پاندمی کووید ۱۹ و نرخ زاد و ولد در کشورهای با درآمد بالا»، نرخ تولد در ایالات متحده ۷٫۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین مشخص شد در جنوب اروپا کاهش شدید نرخ زاد و ولد وجود دارد: ایتالیا (۹٫۱- درصداسپانیا (۸٫۴- درصد) و پرتغال (۶٫۶- درصد)، در حالی که در دانمارک، فنلاند، آلمان و هلند به هیچ وجه کاهش نیافته است.

به گفته محققان: در مقایسه با افت بزرگ در جنوب اروپا، ثبات نسبی نرخ تولد در شمال اروپا به نقش سیاست های حمایت از خانواده ها و اشتغال در جهت کاهش هرگونه تأثیر بر زاد و ولدها اشاره می کند.

«ست سندرز» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: نتیجه نهایی این است که روند کاهشی نرخ زاد و ولد در بین کشورها متفاوت است. به نظر ما بسیاری از آن به میزان اختلال اقتصادی، همراه با میزان حمایت اجتماعی در صورت عدم اشتغال مربوط می شود.
AI Chatbot

💬 Hi! Want to know more about “کرونا موجب کاهش نرخ زاد و ولد در اروپا و آمریکا شده است”? I’m here to guide you.